שילוט מטעה
אז למה מוצב מעליהם שלט מודפס ועליו כתוב כאמור "אבוקדו מוכן לאכילה".? לכאורה קיים חשש פה להטעיה, ומה עם אמת בפרסום ?. הסבתי תשומת ליבה של סגנית מנהל הסניף לריסה לעניין זה והיא ניגשה יחד איתי ובדקה את העניין ומיד אמרה לי "אתה צודק מאה אחוז מדובר בטעות ומיד מול עיניי הורתה לעובד מחלקת ירקות ופירות בסניף להסיר את השלט המטעה.
יהיו שיאמרו שהמקרה של האבוקדו שהזכרתי הוא קטנוני ויש כאן היתפסות לתפל וללא חשוב. אני סבור שזהו סיפטום לגבי תופעה רחבה יותר הקיימת ברשתות השיווק :שילוט מבלבל ואף מטעה.
דומה שאין אחד הקונה ברשתות השיווק שלא נכווה פעם פעמיים ואף יותר משלט מטעה בחנויות רשתות השיווק למינהם . פעם זה קשור במחיר המוצר פעם זה- קוד שונה של מוצר , פעם זה מבצע שנגמר ועוד כהנה וכהנה.
ראוי שרשויות הגנת הצרכן יבדקו את נושא השילוט ברשויות השיווק. העובדה שרשתות השיווק ממשיכות בכל מיני "טריקים" ושילוט מבלבל שגורם בסופו של דבר להטעיית ציבור הלקוחות מלמדת כי הם אינן חוששות במיוחד לא מארגוני הצרכנים ולא מרשיות המדינה ודאי לא מאיתנו הצרכנים שאנו כידוע צרכנים גרועים המשלימים עם המצב.
הרשתות הן עדיין כח חזק שחלק ניכר מהעיתונות הישראלית נזהר מלהתעסק איתן בגלל היותן מפרסמים גדולים. הגיע הזמן שאנו הצרכנים נאמר לרשתות השיווק לא עוד! ובכל מקרה שמתגלה לנו חשש להטעיה וברור לנו כי הוא נעשה במכוון להטעות אותנו נתלונן גם אצל מנהל הסניף וגם אצל גורמים חיצוניים .אחת הבעיות בשילוט המוצב ברשתות השיווק שמטרתו ל"סדר" את עינינו ומוחינו שהוא נע בגבול האפור שבין החוקי והלא חוקי ולכן ראוי להתקין תקנות וחוקים מחמירים יותר וברורים יותר שיחמירו את הדרישות מרשויות השיווק
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה
הירשם תגובות לפרסום [Atom]
<< דף הבית