יום חמישי, 9 ביולי 2020

מת תא"ל יצחק בן- דב

ן -דב

0 תגובות   יום שלישי, 31/1/17, 08:26

התמונה של ‏עיריית רמת-השרון‏.

 תת אלוף יצחק בן דב [צילום באדיבות המשפחה ודוברות עירית רמת השרון 

        מת תא"ל יצחק בן- דב 

הלך לעולמו  תת-אלוף (מיל)יצחק בן דב שהיה קצין הנדסה ראשי במלחמת יום כיפור ופיקד על הובלת גשר הגלילים במבצע "אבירי לב"  בן 85 היה במותו  הוא הובא לקבורה בבית העלמין רמת- השרון  בצומת מורשה .


מאת:אלי אלון


כחודש וחצי לאחר מות בנו הפילוסוף והפיזיקאי  ד"ר יואב בן דב  הלך לעולמו אביו  תת-אלוף (מיל)יצחק בן דב שהיה קצין הנדסה ראשי במלחמת יום כיפור  בן 85 היה  יצחק בן דב במותו  הוא הובא לקבורה בבית העלמין רמת- השרון  צומת מורשה .ן

בן דב נולד בתל אביב בשנת 1932  בוגר הגימנסיה העברית הרצליה בתל אביב  בשנת 1950  התגייס לצה"ל  והיה במחזור הראשון של העתודה האקדמאית הוא  ולמד הנדסה אזרחית בטכניון .ותחום התמחותו העיקרי היה תכנון ובניית שדות תעופה .ב-1954 קיבל את תואר המהנדס והצטרף לחיל ההנדסה ושימש קצין כבישים. במהלך מבצע קדש ב-1956  הוא נשלח כקצין צעיר למעבר התעלה בסיני שם נאלץ להכשיר בדחיפות מסלול נחיתה לפינוי הנפגעים בקרב על המיתלה.

לאחר מלחמת סיני  עסק בתכנון דרכים במרחבי סיני ב-1958 מונה למפקד יחידת בינוי בבסיס חיל האוויר וב-1962 מונה לקצין הנדסה של גייסות השריון.


סייע בהקמת שדות תעופה  לחיל האוויר האתיופי 

ב-1963 הושאל בן דב לחיל האוויר האתיופי  ועסק בסיוע  והדרכה  להקמת שדות תעופה במדינה זו. ב-1967 מונה לקצין הבינוי של חיל האוויר,לימים יספר כי "זו הייתה אחת התקופות המעניינות ביותר בחיי . הקמתי הרבה שדות תעופה של החיל ושיפצתי אחרים, בין שדות התעופה היו רפידים וחצרים. השיא היה הקמת שדה התעופה עציון בסיני מהחדישים בעולם ".


 עם סיום תפקידו בחיל האויר תכנן בן דב להשתחרר מצה"ל  אולם הוא שוכנע להשאר לאחר שהובטח לו כי ימונה לקהנ"ר. ואכן כעבור מספר חודשים  ב-1972 הוא מונה לקצין הנדסה ראשי של צה"ל" והחליף בתפקיד זה את תת אלוף ירחמיאל דורי.

מלחמת יום כיפור תפסה אותו דווקא בברזיל. בן דב היה בכנס קציני הנדסה שנערך בברזיל ובילה את יום הכיפורים בבית מלון. שעות ספורות אחר כך הוא היה כבר בשדה התעופה בדרך ארצה וכעבור יממה הוא הגיע היישר לזירת סיני.
"פיקדתי על כוחות שהובילו את גשר הגלילים לתעלה. נאלצנו לנסוע לאט כדי לא לעלות על גופות של חיילים הרוגים, המראה היה קשה. תוך כדי לחימה הקמתי את אגד הצליחה, הגענו למה שכונה "החצר" שם הותקפנו בארטילריה רצחנית ע"י המצרים. לבסוף הצלחנו לארגן את המערך לצליחה. זה היה אחד המבצעים המורכבים והמסובכים בתולדות חיל ההנדסה".

לאחר סיום המלחמה יום הכיפורים  התפנה בן דב לשקם את חיל ההנדסה ולבנות מסגרות ארגוניות חדשות ,זאת בעיקר כלקח מהמלחמה."הכנתי את החיל למלחמה הבאה" אמר בן דב.
ב1976 השתחרר מצה"ל והצטרף לקונצרן כור ושימש כנציג של החברה באפריקה ובדרום אמריקה. ומונה למנהל בחטיבת המתכת של קונצרן כור היה מנהל פרויקטים בחברת אזורים ובכלל תעשיות, , שימש יועץ לרשות הנמלים והרכבות,  בשנים 1996–2000.כיהן בתפקיד  יו"ר עמידר 
בן דב  התגורר ברמת השרוןן  היה בחבר הנאמנים ובוועד המנהל של הטכניון, חבר המועצה הציבורית של עמותת אומ"ץ, חבר הנהלה ויו"ר עמותת א.ל.ה-אגודה למען האזרחים הוותיקים ברמת השרון, וממלא מקום ראש מטה משק לשעת חירום בעיר. ב2010 הוענק לו אות יקיר העיר רמת השרון . 

.

 בן דב היה נשוי לאילנה פסיכולוגית במקצועה,   אותה  הכיר בגדוד אסף של חיל ההנדסה שם שימשה כקצינה. "אנחנו הזוג הראשון שהכיר בגדוד והתחתן" סיפר יצחק בן דב .לזוג  נולדו   שני בנים ובת .יואב,עמוס ודפנה(לוין) בנו הבכור  ד"ר יואב בן דב ז"ל  פיזקאי ופילוסוף איש אוניברסיטת תל אביב נפטר לפני כחודש וחצי בדצמבר 2016  מדום לב והוא בן 59 בלבד.  

 

''

קברה של תרצה זרחי בבית העלמין בעתלית

 

התקפה ב-1956 על האוטובוס באזור באר מנוחה סיפורה ומכתבה המרגש של תרצה זרחי בת עתלית שנהרגה בהתקפת הפדאיון על אוטובוס אגד באזור באר מנוחה בשנת 1956 בדרך לאילת וסיפורו של פיגוע אוטובוס זה שנשכח עם השנים ולא ידוע לרביםאלי אלון   |   לסיפור המלא

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית