יום שלישי, 6 בדצמבר 2011

דן מרגלית:"מדינה שמשחררת 1027 מחבלים תמורת חייל אחד היא מדינה שפשטה את הרגל


"מדינה שמשחררת 1027 מחבלים תמורת חייל אחד היא מדינה שפשטה את הרגל. משפחת שליטהעלתה את הנושא לרמה האישית ובכך מנעה דיון עקרוני בסוגיית המחיר לשחרור גלעד - דברים אלה אמר העיתונאי דן מרגלית ביום העיון השנתי  לזכרו של רא"ל (במיל') רפאל איתן, שהתקיים(יום ג',6.12.2011)במכללה האקדמית עמק יזרעאל. יום העיון התקיים השנה תחת הכותרת :"ללכת שבי", ועסק בסוגיות הקשורות לטיפול בשחרור ובחילופי שבויים .

 מרגלית ציין בדבריו : כי מבחינה תקשורתית, הסיפור של גלעד שליט הפך למנצח כאשר הודגש בו הפן האישי, כשגלעד הפך לילד של כל אחד ואחת מאיתנו."   היו לי הסתייגויות מעסקת שליט אבל אני  כמובן שמח שגלעד בבית. אמר העיתונאי הוותיק איש עיתון "הארץ" במשך שנים וכיום בעל טור "בישראל היום" ומגיש תוכנית הטלביזיה "ערב חדש"

 במסגרת יום העיון נערך פאנל דוברים מיוחד שעסק בשאלת השחרור מהשבי והדרכים להשגתו בהשתתפות  העיתונאי דן מרגלית  פרופ' עמירם הירשפלד, תא"ל (במיל') אמציה חן,  שמשון ליבמן -יו"ר העמותה לשחרור גלעד שליט ,יורם רובינשטיין  ועוד.

 

 שמשון ליבמן: יצאנו מעסקת שליט מחוזקים  יותר.כל ישראל ערבים זה לזה וזו הברית הבלתי כתובה שלנו

שמשון ליבמן, יו"ר המטה לשחרור שליט (לשעבר)  אמר בתגובה לדבריו של מרגלית: "לדעתי יצאנו מעסקת שליט מחוזקים  יותר. כל ישראל ערבים זה לזה וזו הברית הבלתי כתובה שלנו. היה לי ברור שאם לא נעצור את שרשרת ההפקרה נשלם בחוסן הלאומי שלנו."

 

אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אמר: "שחרורו של גלעד שליט חידש את ההסכם הבלתי כתוב עם חיילנו, שהמדינה ומנהיגיה יעשו כל שביכולתם, בכדי להשיבם הביתה מהחזית.כבר נאמר ש"המציל נפש אחת מישראל, כאילו הציל עולם ומלואו". ישראל לא הפסידה את יכולת ההרתעה שלה ולא הפכה חלשה יותר. להיפך, המאבק הבלתי מתפשר להשבתו של גלעד שליט והחיבוק החם שהעניק לו העם בישראל עם שובו, הם העדות המוחשית ביותר לחוזקה ולחוסנה של החברה הישראלית כחברה שפויה ובריאה".

 

תא"ל (במיל') אמציה חן אמר: "עסקת שליט חשפה את חולשת הדמוקרטיה הישראלית. יש להפיק לקחים וליצור מפנה בתהליך קבלת ההחלטות בנושא שחרור שבויים".

יום העיון אורגן על ידי העמותה להנצחת רפאל איתן בשיתוף המכללה האקדמית עמק יזרעאל והמועצה האיזורית עמק יזרעאל השתתפו בו מאות איש ובמסגרתו נערך טקס חלוגת מלגות לבוגרי פרוייקט מקא"מ מצטיינים

בתום יום העיון עלו מוקיריו של רפאל איתן "רפול" לקברו בבית העלמין תל עדשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...