יום שני, 19 בדצמבר 2011

טקס זיכרון מרגש לרחבעם (גנדי) זאבי במלאות 10 שנים להירצחו נערך באנדרטת הביקעה/ מאת אלי אלון


סוג קופסא
ראש הטופס
הרשאת צפיה 


תחתית הטופס
0 תגובות   יום שישי , 16/12/11, 10:16
                                           מאת :אלי אלון
טקס  זכרון מרגש לזכרו של רחבעם זאבי(גנדי) אלוף בצה"ל,מדינאי ושר בממשלות ישראל  במלאות עשר שנים להירצחו נערך אתמול (יום ה', 15.12.2011)ברחבת אנדרטת הביקעה בבקעת הירדן  מטעם משרד ראשה ממשלה-המועצה  הציבורית  להנצחת זכרו ופועלו של רחבעם זאבי והמועצה האיזורית בקעת הירדן.כ300 אהשתתפו בטקס ובהם בני משפחתו של זאבי  אישי ציבור.וחבריו ומוקירי זכרו  .

 לא לחינם התקיים טקס הזיכרון לגנדי באנדרטת הביקעה בבקעת הירדן  שממנה נשקפת ביקעת הירדן במלא הדרה ויופייה שכן גנדי בסוף שנות השישים תחילת שנות השבעים היה אלוף פיקוד המרכז ופיקד ולחם על המרדפים והמבצעים ללכידת  מחבלים שמצאו מסתור  במערות וגבעות בקעת הירדן . רחבעם זאבי  פעל רבות גם בתפקידיו האזרחיים להקמת הרחבת וביסוס ההתיישבות הישראלית בבקעת הירדן.

  הדוברים בטקס ובהם השר יוסי פלד,ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דויד אלחייני,אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי ,מני פאר (שהנחה את האירוע ) ואחרים ציינו את היותו של גנדי לוחם ומפקד מהולל  אוהב אמיתי ומסור של ארץ ישראל מאין כמוהו וחבר אמת.

אלוף פיקוד המרכז  האלוף אבי מזרחי  רמז בדבריו בטקס להתפרעויות קיצוני הימין  ואמר כי "נדרשת אחדות אשר יוצרת אור איתן. אשר בכוחו לגרש את החושך ולהבטיח את ביטחון תושבי מדינת ישראל ואת קיומה של מדינת ישראל לעד פיקוד המרכז ימשיך בעשייה הבלתי פוסקת להגנת אזרחי המדינה באשר הם ולהבטחת ביטחונה וקיומה של המדינה".
אלמנתו של רחבעם זאבי יעל וביתם  מצדה הדליקו את נר הזכרון כשברקע מנגנת תזמורת כלי-הנשיפה של נס-ציונה בניצוחו של אלכס פיילקו.
להקת פיקוד המרכז ביצעה את השיר "האיש מהבקעה" ואילו להקת הנח"ל שרה את "בארץ אהבתי" כן הופיעה בכנס מקהלת בית הספר האזורי "גפנים" בניהולה המוזיקלי של בתיה דואק

 בטקס הוקרא "שיר זיכרון לגנדי"  שיר געגועים לגנדי שכתבו אלמנתו יעל זאבי  ואורן שמיר חתם את הטקס המרגש  המנון התקווה .   קדמו לטקס  שורה של ארועים שנערכו ברחבי הבקעה במשך היום  לזכרו של גנדי בהשתתפות מאות רבות של בני נוער מבתי ספר ותנועות נוער מכל רחבי הארץ בין השאר נערכו לבני הנוער סיורים מודרכים על ידי מדריכי בית ספר שדה עופרה  באתרי ושבילי בקעת הירדן.בשעות הצהריים נערך בהשתתפות מאות בני נוער וחיילים רבים "מרוץ הלפיד" בשלושה מקטעים: מסלול ארוך-ממושב ארגמן 15 ק"מ. מסלול בנוני-ממעלה אפריים7.5 ק"מ. מסלול קצר- ממושב תומר 3.5 ק"מ עד לנקודת הסיום בחורשת אנדרטת הבקעה שם נערך טקס חלוקת מדליות ותעודות למשתתפים. ולאחריו נערך בחורשה האנדרטה הפינינג שכלל מופע אמנותי  בהשתתפות כוכבי "כוכב נולד": לירון רמתי,מלי שלום ואחרים כן הופיעה להקת פיקוד מרכז ,חבורת הזמר "קול הים" מבת ים להקת מחול "היי פופ" אף היאמבת ים, ולהקות זמר מקומיות מהאזור 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...