יום שני, 6 בפברואר 2012

ערב לזכרה של הזמרת יפה ירקוני. ארכיונה יפתח בקרוב/ אלי אלון - TheMarker Cafe


העיתונאי אלי אלון מדווח:ערב לזכרה של הזמרת יפה ירקוני, שנפטרה לא מכבר, ולציון העברת ארכיונה האישי לספרייה הלאומית בירושלים, יערך בסוף חודש זה באולם האירועים של הספרייה הלאומית, במתחם האוניברסיטה העברית בירושלים, בהשתתפות בני משפחתה ומוקירי זכרה.

בערב שכותרתו "כמו אין מלחמות בעולם" ישוחחו הפזמונאי וחוקר הזמר ד"ר דן אלמגור והעורך המוסיקלי יואב קוטנר על אישיותה ודמותה של הזמרת הנודעת, תרומתה לתרבות ולזמר הישראלי, על כיצד נתפסה דמותה בעיני החברה הישראלית ועוד.

יפתח את האירוע פרופ' אדווין סרוסי מהמרכז לחקר המוסיקולוגיה באוניברסיטה העברית. הזמרת עדי כהן, בליווי שחר זיו בפסנתר ורועי רגב בגיטרה, יבצעו כמה משיריה של הזמרת הנודעת.

כידוע, החליטו בני משפחתה של יפה ירקוני להעביר את ארכיונה האישי והאוסף העשיר שלה לספרייה הלאומית, שם ישכון באורח קבע. יפה ירקוני - מעידים בני משפחתה,אספה בקפידה ובסדר מופתי קטעי עיתונות ,צילומים, מסמכים וחפצים הקשורים לקריירה שלה. האוסף כולל תמונות,מכתבים,קטעי עיתונות,שירים-טקסטים ותווים-כרזות,גלויות ופריטים נוספים ומקיף את  עבודתה רבת השנים ומספר את סיפורה של הזמרת ואת סיפורה של המדינה. בימים אלה שוקדים בספריה הלאומית על מיון החומר, קטלוגו ושימורו לקראת הצגתו והנגשתו לציבור הרחב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...