יום רביעי, 11 בספטמבר 2013

מרצ תפגין נגד "פדיון כפרות עם עופות חיים" בפ"ת

  מרצ תפגין  נגד "פדיון כפרות עם עופות חיים" בפ"ת


 אנשי תנועת מרצ ופעילים להגנת זכויות בעלי חיים הודיעו כי בכוונתם לקיים מחר יום ה' (12.9.13) בפתח תקווה הפגנת מחאה נגד קיום טקס פדיון  כפרות עם עופות חיים שמתוכנן להתקיים ביום זה בעיר "לא נוכל לשתוק על התעללות גסה כל כך בבעלי חיים ועוד עבור מנהג פרימיטיבי."נאמר בהודעת מרצ.
  מאת:אלי אלון

אנשי מטה מפלגת מרצ בפתח תקווה ופעילים נגד התאכזרות בבעלי חיים עומדים לקיים ביום חמישי הקרוב (12.9.2013) ב"כיכר המייסדים" הפגנת מחאה נגד "טקס פדיון כפרות עם עופות חיים" שמתוכנן להתקיים בתאריך זה  מטעם  מרכז מוסדות מישקולץ בישיבת  "זיכרון אליעזר" בפתח תקווה .

מודעות גדולות על קיום טקס פדיון  כפרות עם עופות חיים "(ראו צילום מצורף) נתלו בימים אלה על גבי לוחות המודעות. המודעות קוראות לציבור הרחב להשתתף בטקס זה.

 

ורוניקה ויגידורצ'יק מרכזת מטה מרצ בפתח תקוה מסרה לי. כי ההפגנה באה למחות על מה שהיא מגדירה" התעללות אכזרית  בבעלי חיים". וכך נאמר בהודעה רשמית ששלחה  מרצ לפעיליה  "לא נוכל לשתוק על התעללות גסה כל כך בבעלי חיים ועוד עבור מנהג פרימיטיבי, על כן ניפגש למען  אלו שקולם לא נשמע" וירוניקה  מסרה לי כי ההפגנה קיבלה את אישור המשטרה. "אין לנו דבר נגד החרדים וזכותם לקיים את  מנהג פדיון כפרות אולם ניתן לעשות זאת בדרכים אחרות  כמו למשל באמצעות מטבעות  כסף ", אומרת לי ורוניקה. "
דוברת מטה מרצ בפתח תקווה נילי חן אישרה בשיחה איתי את קיום ההפגנה .

 למען ההגינות העיתונאית  צריך לציין כי על קיום הטקס למדו אנשי מרצ ופעילי זכויות בעלי חיים ממודעות (פלקטים) שנתלו על גבי לוחות המודעות ועדיין לא ברור סופית בדיוק  מי עומד מאחרי המודעות  איזה אופי ישא טקס פדיון הכפרות ואם יהיה כרוך בשחיטה וכדומה.ידוע לי על לחצים גם מצד חוגים דתיים שונים לא לקיים במסגרת פדיון כפרות שחיטת עופות.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...