יום שבת, 9 בנובמבר 2013

 

  

 מחירי  המים ירדו  ב2%  האמנם "בשורה לצרכנים"?

  אין זה סוד שכותרות וידיעות  עיתון "ישראל היום " המכונה גם "ביביתון", מנסות באורח שיטתי ומגמתי  להציג את ממשלת  בנימין נתניהו  באור חיובי ולהסתיר  או להצניע מחדלי ופגמי ממשלה זו . הנה דוגמא "טרייה" לכך , בכותרות וידיעה  שפרסם עיתון זה  בעניין ההנחה הצפויה במחירי המים בשיעור של ... 2%.

                        מאת: אלי אלון
בעמודו הראשון של עיתון "ישראל היום" מתאריך 25.10.13  מופיעה בהבלטה  כותרת דרמטית וזו לשונה:  "בשורה לצרכנים: תעריפי המים עומדים לרדת"

מתחת לכותרת הבולטת והמודגשת  מופיעה כותרת משנה קטנה  ובה נאמר כי "השר סילבן שלום מוביל הוזלה מידית של 2%".ומיד לאחר כותרת משנה קצרה זו יש הפניה לתוכן הידיעה בעמוד 9 . הידיעה עצמה מוכתרת בכותרת  מטעה לדעתי וזו לשונה: "מים זולים ימתקו לכולם" נו באמת, "אנשי ישראל היום"  מדובר בהנחה של 2%  בלבד שפירושה המעשי  היא הנחה זעירה עד אפסית.  "ישראל היום" שכח לציין  בידיעה זו, כי  בשנים האחרונות בתקופת ממשלתו של בנימין נתניהו  עלו מחירי המים בעשרות אחוזים וכיום צרכן  מים ממוצע  משלם כמה מאות שקלים עבור מצרך  בסיסי חיוני זה. על איזו "בשורה לצרכנים"   מדבר  עיתון "ישראל היום"  ולמה נתן כותרת  מקוממת ומטעה ("מים זולים ימתקו לכולם"). לידיעה על ההנחה הזניחה במחירי המים .על איזה "מים זולים" מדבר "ישראל היום" ?

אני מבין שכותרות אלה ודומיהן  מטרתן  ליצור  תדמית חיובית לממשלת נתניהו "על דאגתה לאזרח הקטן" .אבל במקרה דנן עבר לדעתי   עיתון "ישראל  היום" את גבול הטעם הטוב.  

 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...