יום שישי, 8 בנובמבר 2013

האם יועלו כל גיליונות "העולם הזה" לאינטרנט?

האם יועלו כל גיליונות "העולם הזה" לאינטרנט ויונגשו לציבור הרחב ? קבוצה של אנשי רוח ואנשי תקשורת ידועים ובראשם כלת פרס נובל פרופ' עדה יונת פנתה לא מכבר לנוני מוזס מבעלי "ידיעות אחרונות" המחזיק (לטענת הקבוצה) בזכויות עיתון "העולם הזה" לאפשר העלאת כל גיליונות "העולם הזה" לאינטרנט כמתנת יום הולדת לעורכו המיתולוגי אורי אבנרי בהגיעו לגיל 90.
יוזם הרעיון נפתלי רז ממקימי "שלום עכשיו" ועורך המגאזין "על צד שמאל" סיפר כי באחת משיחותיו עם אורי אבנרי סיפר לו זה על חלומו להנציח את כל גיליונות "העולם הזה" בהעלאתם לאינטרנט,
מספר רז: "פניתי לכלת פרס נובל פרופ' עדה יונת, ידידה של אורי אבנרי , והצעתי לשלוח מכתב בקשה לנוני מוזס חתום על ידי שורה של אנשים ידועים בעלי מוניטין "להשתתף במתנה לחלוץ העיתונות החוקרת בישראל, ולהסכים לממש את חלומו."
וזה לשונו של המכתב שנשלח לא מכבר לנוני מוזס: .(נפתלי רז אישר לי לפרסמו).
לכבוד נוני מוזס "ידיעות אחרונות"
הנדון: מתנת יום-הולדת 90 לאורי אבנרי
 בספטמבר הקרוב יגיע אורי אבנרי לגיל 90. אנחנו מבקשים להכין לו מתנת יום-הולדת מיוחדת (בהפתעה…):  אורי חולם על העלאת גיליונות "העולם הזה" לאינטרנט, להנצחתם לעד. פרופ' ירון צור – "אבי" האתר "עיתונות יהודית היסטורית" מטעם הספרייה הלאומית – רוצה מאד בהעלאת גיליונות "העולם הזה" לאתר הנ"ל, ומתחייב לעשות זאת מתקציבו.
 הזכויות של "העולם הזה" מצויות, כידוע לך, בידי "ידיעות אחרונות". אנחנו מבקשים ממך, מר מוזס, להשתתף עמנו במתנה המיוחדת לאורי בן ה-90 – כהערכה לזכויותיו החלוציות והייחודיות בתחום העיתונות ובתחום המדיני – ולאפשר להעלות את "העולם הזה" לאינטרנט. נעריך מאד את הסכמתך, ונשמח לתת לה ביטוי פומבי – בעיתונך, ובכלל. "
נפתלי רז סיפר לי כי על המכתב חתומים שורה של אנשי רוח ואנשי תקשורת ידועים ובהם פרופ' עדה יונת, פרופ' אהרון צ'חנובר, הסופר א"ב יהושע, המעצב דוד טרטקובר ,העיתונאים יצחק לבני וגדעון סאמט, איש הרדיו והתיאטרון אלכס אנסקי, ונוספים.
  
עיתון "העולם הזה" הוקם בשנת 1937 על ידי העיתונאי אורי קיסרי תחילה נקרא "תשע בערב" בהמשך שונה שמו ל"עולם הזה". בשנת 1950 רכשו את העיתון אורי אבנרי, שלום כהן ונחום איתן (שמכר בשנות ה-50 את חלקו בעיתון).סיסמת העיתון הייתה "בלי מורא בלי משוא פנים" ונודע כעיתון אנטי הממסד הפוליטי והביטחוני בארץ וכלוחם בחשיפת השחיתות השלטונית בה. אבנרי ערך את "העולם הזה" במשך כ-40 שנה עד לשנת 1990 בה מכר את העיתון לאיש העסקים אריה גנגר . בתחילת שנות ה-90 נסגר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...