יום ראשון, 29 ביוני 2014

חשש לסחר במאגרי מידע של חיילים

חשש  לסחר במאגרי מידע של חיילים 

היחידהכל מה להכוונת חיילים משוחררים  במשרד הביטחון  הודיעה בדף הבית שלה באינטרנט  כי קיים חשש לסחר במאגרי מידע של חיילים באמצעות שליחת מסרונים.וכי חילים מוזהרים "לא לחשוף פרטים לגורמים  לא מזוהים" 









                                             מאת: אלי אלון

. בהודעה שפורסמה  בדף הבית  באינטרנט של היחידה להכוונת חיילים משוחררים, תחת הכותרת: "אזהרה -סחר במאגרי מידע של חיילים באמצעות שליחת מסרונים", נאמר בזו הלשון: 

:חיילים משוחררים/לקראת שחרור שימו לב:
בימים האחרונים נשלחות הודעות sms בנוסחים שונים בהן בקשה לעדכן את פרטיכם האישיים בנוגע לפיקדון, הטבות ועוד, אחרת הפיקדון או ההטבות יבוטלו/יימחקו. הודעות אלו לא נשלחות מטעם הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון או ע"י מי מטעמנו! אנו שבים וממליצים שלא לחשוף את פרטיך האישיים לגורמים שאינם מזוהים. המידע העדכני והמהימן נמצא באתר שלנו. פרטים עדכניים אודות הפיקדון והמענק שלכם תוכלו למצוא ב"אזור האישי".
בנוסף שלחה בימים אלה  היחידה והקרן להכוונת חיילים משוחררים  הודעת  אזהרה באמצעות  הודעת sms למספרי הטלפון של  חיילים שעומדים להשתחרר או השתחררו והרשומים ביחידה להכוונת חיילים משוחררים וזו לשון ההודעה (קרובת משפחתי הראתה לי את ההודעה) .וכך נאמר בהודעה :" בימים אלה נשלחות הודעות  לבקש פרטיך האישיים. שים  לב לא לחשוף פרטים לגורמים  לא מזוהים מוגש מטעם הקרן להכוונת חיילים משוחררים".
קרובת משפחתי חיילת משוחררת קיבלה לאחר שחרורה מידי חודש -חודשיים שיחת  טלפון על הקו היתה  שהציגה עצמה בפתח השיחה בנוסח פחות או יותר כדלקמן " אנחנו מהמחלקה  לחיילים משוחררים והיינו רוצים להציע לך כמה הצעות והטבות .או   " אנחנו מהמשרד להכוונת חיילים משוחררים "  . לפחות בשתי שיחות  מסוג זה העבירה אלי קרובת המשפחה את השיחה ושאלתי את הבחורות/טלפניות   אם הן  מהיחידה להכוונת חיילם משוחררים במשרד הביטחון . הן השיבו   בשלילה ושאלתי אותן  למה הן מציגות עצמן בשם כמעט זהה  ליחידה להכוונת חיילים משוחררים  שעלול  לתת תחושה  ולהטעות שמדובר בגוף השייך למשרד הביטחון. לא הייתה תשובה. אין לי כעס על הבחורות יתכן שהן ,טלפניות או עובדות במשרדים עסקיים או אולי חברות כוח אדם. וקרוב לוודאי מישהו מפעיל אותן ואומר להן מה לומר.
בעקבות השיחות הללו  הזאת התקשרתי  לפני מספר חודשים  ליחידה להכוונת חיילים משוחררים    ושם אישרו  שהתופעה ידועה  להם "אבל אין מה לעשות אנחנו לא אחראים על המשרדים הפרטיים". בהנחה שמדובר בגוף עסקי או גופים עסקיים העומדים מאחרי  שיחות אלה יש לי שאלה : מאיין הם קיבלו את מספרי הטלפון והפרטים של החיילים העומדים להשתחרר  מצה"ל  או שהשתחררו לא מכבר\ שאתם קוראים. אם אין תאריך על התוכן עצמו, בדקו אם האתר מעדכן את התכנים שלו באופן סדיר. לא ניתן להסתמך על תוכן ישן או על אתר שהמידע בו לא מתעדכן באופן קבוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...