יום שני, 16 בינואר 2012

אריאל עמיעד-איש חזון וביצוע ערב לזכרו נערך בתל אביב/ מאת אלי אלון

 אנדרטה לזכרו  של אריאל עמיעד בגדת נחל הירקון בתל אביב.  צילום אלי אלון

                                         מאת:אלי אלון  

     
במרכז עינב בתל אביב נערך אמש(15.1.2011)ערב זיכרון לאריאל עמיעד שהיה בשנות החמישים קצין קשר ראשי בצה"ל בדרגת אלוף משנה ומאוחר יותר מנכ"ל משרד החקלאות סגן ומ"מ ראש עירית תל אביב ומנכ"ל חברת חשמל.

בערב השתתפו בני משפחה,חבריו ומוקירי זכרו ואנשים שעבדו איתו במשך השנים. בקהל נראו דמויות ידועות מעולם הכלכלה והמשק הישראלי ובהם משה זנבר נגיד בנק ישראל לשעבר,גוריון מלצר מנכ"ל תדיראן ויו"ר "בזק" לשעבר ,שלמה להט(ציץ) מי שהיה שנים ראש עירית תל אביב ,חבר הכנסת לשעבר עדי אמוראי ועוד.

עו"ד חביבה אבי גיא סגנית ראש עירית תל אביב נשאה דברים לזכרו וציינה כי תרומתו של עמיעד לשיפור חזות העיר תל אביב תחום עליו היה מופקד הייתה אדירה .ביוזמתו הוחל בטיפוח וניקוי נחל הירקון וגדותיו, הוקמו עשרות גנים ברחבי העיר והוא גם אחראי ויזם את גני ההרפתקאות הפזורים בעיר. היא סיפרה לנוכחים שאת המושג אגף שפ"ע (שפור פני העיר)שקיים כיום כמעט בכל עיר המציא למעשה אריאל עמיעד.

 משה זנבר נגיד בנק ישראל לשעבר וקודם לכן שימש בתפקידים בכירים במשרד האוצר סיפר על עבודתו וחברותו עם אריאל עמיעד ואמר כי רעיון "הגשרים הפתוחים" לאפשר הכנסת סחורות חקלאיות מהשטחים לישראל ולהפך המיוחס למשה דיין הוא בעצם רעיון ויוזמה של אריאל עמיעד . כל הדוברים בכנס העלו על נס את היותו של אריאל עמיעד איש חזון וביצוע שתרומתו למדינה בשלל התפקידים הרבים שעשה גדולה ובולטת .

.במהלך הכנס הוקרן בפני הנאספים סרט מרגש על תולדות משפחתו חיו ופועלו של עמיעד עמיעד נפטר בשנת 2005 .בן 81 היה במותו. הניח אשה רינה ו3 בנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...