יום רביעי, 18 בינואר 2012

להחרים את הפילוסוף ז'ק רנסייר


אלי אלון עיתונאי  |  תגובות
להחרים את הפילוסוף ז'ק רנסייר
מחרים מוסדות שאינם מזדהים עם המאבק הפלשתיני [צילום: פלאש 90]

   רשימות קודמות
  רצוי בקיבוץ, אבל לא בבית שמש
  הרב החשוד בעבירות מין התנדב כנהג אמבולנס
  אחסון לא-מקורה במושבים: מכשירים את השרץ
  תופעה: חתני חב"ד מאחרים להירשם לנישואין
  מה קורה במערך השאטלים של בר-אילן?
הסופר והפילוסוף ז'ק רנסייר, המוגדר אחד הפילוסופים הצרפתים המשפיעים ביותר, שהיה אמור להגיע לישראל בשבוע הבא ולהרצות באוניברסיטת תל אביב, הודיע אמש על דחיית ביקורו בעקבות הקריאה הפלשתינית להחרים מוסדות ישראלים שאינם מזדהים במפורש עם המאבק הפלשתיני נגד הכיבוש

▪  ▪  ▪
הסופר והפילוסוף ז'ק רנסייר, המוגדר אחד הפילוסופים הצרפתים המשפיעים ביותר הכותבים היום, שהיה אמור להגיע לישראל בשבוע הבא ולהרצות באוניברסיטת תל אביב, הודיע אמש על דחיית ביקורו בעקבות הקריאה הפלשתינית להחרים מוסדות ישראלים שאינם מזדהים במפורש עם המאבק הפלשתיני נגד הכיבוש.

רנסייר היה אמור להיות אורח קבוצת הפוטולקסיק ופרויקט הלקסיקון במרכז מינרבה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב ומכון שפילמן לצילום. בהודעתו שנשלחה לד"ר אריאלה אזולאי, ראש קבוצת הפוטו-לקסיק, כותב רנסייר:

נענתי להזמנה לתרום למחשבות על הדימוי המצולם של קבוצת חוקרים, שעבודתה על צילום וזכויות אדם קשורה לדיון בפגיעה בזכויות העם הפלשתיני מאז הקמת מדינת ישראל. התערבותו של קולקטיב שמטרתו לגרום לחוקרים זרים לכבד את החרם על מוסדות אוניברסיטאיים ישראלים שינתה את משמעות הביקור שלי, בכך שהפכה את שאלת ההפרה של החרם לעניין פומבי, ומכאן גם את התמיכה במדינה האחראית לפגיעות אלה ולמצב הדיכוי שבו נתון העם הפלשתיני.

באופן אישי אני מתנגד להטלת סנקציות קולקטיביות על כלל אזרחיה של מדינה או על חוקרים מבלי להביא בחשבון את עמדתם שלחוקרים אלה ביחס לפוליטיקה של אותה מדינה. איני מרגיש מחויב לכבד או להפר החלטה שבאופן אישי לא אני קיבלתי. אך נראה שבמצב הנוכחי, התוכן של מה שהייתי עשוי לומר מתוך היענות להזמנה שהופנתה אלי הפך משני לחלוטין ביחס לברירה זו, ומסיבות של עייפות אישית איני מסוגל כיום להיענות באופן מספק לתביעה הכפולה שמצב זה יצר.

אם כך, בהוקירי תודה לאנשים שהזמינו אותי ושאת הזמנתם קיבלתי, עלי להציע להם לדחות את הביקור הזה לזמן אחר, שבו ארגיש שהמחשבה שלי סביב שאלות אלה תהיה מפותחת יותר ואהיה מסוגל לתת להן מענה מספק יותר מבחינה פוליטית ואינטלקטואלית.

מכתב זה נישלח אלי הבוקר לאיימל על-ידי תמי פרידמן ממכון שפילמן לצילום באוניברסיטת תל אביב והיא אישרה בשיחה איתי את ההודעה. אני קורא גם לתמי פרידמן וגם לאריאלה אזולאי לכתוב מכתב תשובה לפילוסוף הצרפתי הנודע ולומר לו: תודה רבה אדוני על מכתבך אל תבוא היום וגם לא בעתיד לדעתי יש להחרים את האיש ולא להזמינו יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...