יום שישי, 20 בינואר 2012

כנס היסוד של אירגון עיתונאי ישראל נערך היום בת"א

 בתל אביב נערך היום כנס היסוד של ארגון העיתונאים הישראלים
                                           מאת אלי אלון


עיתונאי מוחלש וחסר בטחון תעסוקתי מביא לאיכות ורמה עיתונאית גרועה וכלל החברה הישראלית מפסידה מכך חייבים לשפר את שכרם הנמוך ותנאי העסקתם הגרועים של מרבית העיתונאים בישראל ולשם כך על העיתונאים להתארגן לגוף חזק וגדול ורק גוף כזה יוכל להביא לשיפור שכרם, תנאי עבודתם, רווחתם האישית המקצועית וביטחונם התעסוקתי -זה המסר המרכזי שעלה מדברי הנואמים בכנס היסוד של אירגון העיתונאים בישראל שנערך היום(20.1.2011 ) באולם הקולנוע "לב" בדיזנגוף סנטר בתל אביב.


כ400 איש מילאו כמעט עד אפס מקום את האולם הם הגיעו מכל רחבי הארץ ומכל גווני ומקצועות המדיה: עיתונאים , מפיקים ,צלמים ,גרפיקאים ועוד.בכנס הוצגו מטרות הארגון, ודרכי הפעולה המתוכננות לקידום זכויות העיתונאים ושיפור תנאי עבודתם, כמו כן מציב הארגון כאחת ממטרותיו לפעול למען חופש הביטוי, לשיפור מעמד העיתונאי בישראל מבחינה מקצועית ולקיומה של עיתונות עצמאית, חופשית וחזקה
בין הדוברים בכנס:מתן חודרוב כתבו הכלכלי של ערוץ 10 עינת פישביין, כתבת "ידיעות אחרונות", אורי משגב , העיתונאי פרילנס יאיר טרצ'יצקין שדיבר על חיו הקשים של עיתונאי פרילנס,אריאל גוטליב יו"ר וועד עובדי "הארץ "ודה מרקר , אבנר הופשטיין, כתב ערוץ 10, הצלם אלכס ליבק חתן פרס ישראל וכתבת רדיו קול חי דבורה גינזבורג . "גנב את ההצגה" דרור פוייר כתב "גלובוס" מראשי וועד הפעולה של הארגון שבהופעה דרמתית וסטנדפיסטית משובחת יש לומר, המחיש בחן ובהומור את מצבם הכלכלי והתעסוקתי הקשה של העיתונאים והצורך והחשיבות להתארגן
במהלך הכנס הוקרנו מספר סרטונים בהם מספרים עיתונאים על היחס אליהם מצד מערכות העיתונים כך למשל סיפר אחד העיתונאים שנודע לו על פיטוריו מ... ענת קם שהיתה אז כתבת לעניני בידור של אחד האתרים. או כתבת לעניני תקשורת שסיפרה איך הופעל עליה לחץ מצד עורך עיתון ידוע לא לפרסם " דברים שידעה" על ראש ממשלה מסויים.
מחוץ לאולם הוצבו דוכני הצטרפות לאירגון החדש. וועד הפעולה של הארגון הודיע כי מי שחושש ממעסיקיו ורוצה להצטרף לאירגון החדש יוכל לעשות בצורה דיסקרטית ומובטח לו לא לחשוף שמו.


נמסר כי ארגון העתונאים יפעל בחסות "ההסתדרות החדשה" אך יהנה ממעמד עצמאי אוטונומי, וכספי החבר שישלמו חבריו ,יועברו לקופת ארגון העיתונאים ולא לקופת ההסתדרות.
בשלב ראשון עד לגיבוש תקנון , התארגנות ראשונית וקיום בחירות מנהל את האירגון ועד פעולה זמני שכולל את העיתונאים: דרור פוייר, עינת פישביין, חיים הר-זהב יאיר טרצ'יצקי.נורית קנאטי יואב ריבק ועוד בכנס נמסר, כי משרד עורכי דין בני כהן מלווה ביעוץ משפטי את האירגון העיתונאים החדש ויתן יעוץ ומשפטי בחינם לחברי האירגון.
.
בין המשתתפים בכנס היסוד נראו עיתונאים ידועים כמו:רינו צרור,הדס שטייף שי גולדן.לינוי בר גפן ועוד.
בלט בהם מספר גדול של עובדי ערוץ 10 והארגון החדש רואה בהצלת ערוץ 10 כאחת מהמשימות הראשונות שלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...