יום שישי, 31 במאי 2013

טקס הענקת פרס לאה גולדברג לשנת 2013 נערך אמש בתל אביב - TheMarker Cafe


 
 

בצילום: מימין לשמאל :ד"ר חנה לבנת  (נואמת) גילי בר־הלל סמו ,ויותם שווימר עו"ד יאיר לנדאו, אברהם קנטור צילום:אלי אלון

טקס הענקת פרס לאה גולדברג  לשנת 2013 נערך אמש בתל אביב הזוכה:תמי שם טוב

                                    מאת:אלי אלון
בטקס חגיגי שנערך אמש (30.5.13) במרכז התרבות ,בית אריאלה בתל אביב  הוענק  פרס לאה גולדברג בתחום ספרות הילדים והנוער לשנת 2013 לסופרת תמי שם־טוב על ספרה "אני לא גנב"  בהוצאת כנרת זמורה ביתן.

פרס  לאה גולדברג  מיועד ליוצרים בולטים בתחום  הספרות והשירההעברית הוא נוסד על ידי אמא של המשוררת ,צילה גולדברג, בשיתוף ספריית הפועלים ." בשנת 1971 לזכרה של המשוררת זמן קצר לאחר מותה.  
 
 הפרס השנה  הוא בסך עשרת אלפים שקלים,ומוענק בשיתוף העמותה להנצחת לאה גולדברג ויצירותיה,  בן הזוכים בו בשנים עברו אורלי קסטל-בלום על הרומן "טקסטיל" (2007), אהרן שבתאי על ספר שיריו "טניה" (2009) ונורית זרחי על אסופת שיריה "עצמות ועננים" (2011).עדניא מזאיה(1998) על המחזה ,סיפור משפחתי",ש.שפרה(1993)על ספר הפרוזה "רחוב החול" ,איתמר יעוז קסט זכה בפרס גולדברג בשנת 1990 ,יהודה אטלס(1992)סבינה מסג(1992) .

  . ו


 הזוכה השנה תמי שם טוב (44)ילידת ישראל עיתונאית בעברה וכיום עוסקת בעיקר בכתיבת מחזות וספרים,הוציאה עד כה 8 ספרים ונחשבת לסופרת מוערכת ובעבר זכתה בפרס זאב לספרות ילדים ונוער לשנת תשנ"ט על ספרה"מהפכת התפוזים של מתי", כמו כן זכתה שם טוב בפרס יד-ושם למפעלים חינוכיים ובפרס זאב לספרות ילדים ונוער לשנת תשס"ח  ספרים נוספים שכתבה תמי שם טוב,"הסיפור של אליעזר בן יהודה" ,רק גליה רואה אותם,"רק בשביל מילי","דאוס האל שבתוך המכונה" ועוד. 



תמי שם טוב זוכת פרס לאה גולדברג נושאת דברי תודה (צילום אלי אלון)
 
''חבר השופטים של  פרס לאה גולדברג  2013 כלל את, ד"ר חנה לבנת (יו"ר), גילי בר־הלל סמו ויותם שווימר,  את נמוקי השופטים לבחירה  קראה יושבת ראש הוועדה ד"ר חנה לבנת: "המחַברת השכילה לעצב את הדמויות ברגישות רבה ובצורה מעוררת מחשבה, ביקורת והזדהות כאחת, וכך ספרה אמין ומשכנע מאוד מבחינת הקול הילדי והמבעים הספרותיים שהיא עושה בהם שימוש. שם־טוב גם הצליחה לשחזר באופן אמין תקופה היסטורית סוערת בחיי העם היהודי מבלי ליפול בפח הרגשנות. זהו אפוא ספר קריאה מעניין ומורכב, מצוין מבחינה ספרותית, מרגש אך לא רגשני, המביא לידי ביטוי תפיסות עולם מאתגרות ורלוונטיות לימינו, בין השאר בכל הנוגע לגישות חינוכיות הומניסטיות".

 

עו"ד יאיר לנדאו שאמו מינה לנדאו היתה חברת ילדות  של לאה גולדברג והמשמש מנהל העמותה להנצחת  לאה גולדברג ויצירותיה והממונה על עיזבונה סיפר בטקס על מפעלות העמותה להנצחת זכרה.  בן השאר,סיפר לנדאו כי בסיוע העמותה  הופק סרט ,"לאה גולדברג בחמישה בתים"של יאיר קידר. ונערכים  ארועים שונים לזכרה. עו"ד לנדאו סיפר כי רק לפני מספר ימ(27.5.13) השתתף בטקס חנוכת בית ספר יסודי בנתניה על שמה של לאה גולדברג.במסגרת הטקס ערכו תלמידי בית הספר מופע זמר משיריה של לאה גולדברג ו"היה מרגש מאד", סיפר יאיר לנדאו.בן הנוכחים  באירוע איש גלי צה"ל מולי שפירא שאימו רחל  נמנתה על חברותיה של של לאה גולדברג.
 
אורח הכבוד בטקס היה המשורר נתן זך חתן פרס ישראל שנשא דברים לזכרה של לאה גולדברג  והגדירה "היא הגדולה מכולם אין מי שישוה לה" זך הקדיש  משום מה חלק  לא מבוטל מנאומו לתיאור  מערכות היחסים של לאה גולדברג עם גברים שאהבה תוך שהוא  חושף ומציין שמות של גברים בחייה "היא ידעה שלמערכות יחסים אלה אין עתיד למה היא רדפה אחריהם" היקשה  שוב ושוב וחזר והיקשה,נתן זך במהלך הרצאתו.
הנחה את הארוע גדעון טיקוצקי עורך בהוצאת הקיבוץ המאוחד-ספרית פועלים. בחלק האמנותי  הופיע המוסיקאי והזמר  דניאל סולומון  ששר וניגן בפסנתר משיריה של  לאה גולדברג
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...