יום ראשון, 5 במאי 2013

בר אילן תעניק אות הוקרה על מפעל חיים לאפי נצר - TheMarker Cafe

בר אילן תעניק אות הוקרה על מפעל חיים לאפי נצר

 
אוניברסיטת בר- אילן תעניק אות הוקרה על מפעל חיים בזמר העברי למלחין וחלוץ מועדוני הזמר בארץ,אפי נצר. האות יוענק במסגרת אירועי הכנס השנתי "מי אני? שיר ישראלי" שיערך בחודש יוני הקרוב, (9-10.6.2013)באוניברסיטת בר אילן.
                                        מאת:אלי אלון
                   
 אפי נצר נולד בישראל בשנת 1934הוא בוגר בית המדרש למורים למוזיקה. והחל להלחין מגיל 20. בהודעה שנמסרה מטעם דובר אוניברסיטת בר אילן שבישרה על ההחלטה להעניק אות הוקרה על מפעל חיים לאפי נצר נאמר:
" אפי נצר הוא מאבות השירה בציבור בארץ, הוא הקים את חבורת הזמר הראשונה בארץ "חבורת בית רוטשילד" בחיפה והפך את השירה בציבור לתנועה עממית סוחפת ופופולארית. נצר הוא אבי השירה עם שקופיות ולא עם שירונים".

אפי נצר הלחין וכתב מאות שירים ביניהם כאלה שהם נכס צאן ברזל בזמר העברי: "נגן אקורדיאון ישן", "זר של נרקיסים", "מלכות החרמון", , "קוראים לנו ללכת", "שובך יונים", "שלום על ישראל", "אם תשוב", "פרחים בקנה", "מישהו הולך תמיד איתי", "ראי רחל", "ציפורים נודדות" הורה נעורים", "ילדתי מרוסיה", "הכומתה האדומה", "פתחו את כל החלונות". בפסטיבל הזמר של שנת 1964 זכה השיר "אני ושירי" שהלחין אפי נצר למילותיו של אברהם בן זאב במקום השלישי ואילו בפסטיבל הזמר של שנת 1969 זכה שירו "בלדה לחובש", למלים של דן אלמגור במקום הראשון .נצר אף הלחין רבים מהמנוני חטיבות צה"ל: "גולני שלי", "המנון גבעתי", "סיירת אגוז", המנון חיל המודיעין", "המנון הסטילים" וכו'. "
גם כיום למרות גילו הלא צעיר הנושק ל-80 ממשיך אפי נצר להופיע ברחבי הארץ בשירה בציבור.
 
הכנס "מי אני? שיר ישראלי" מאורגן על ידי המחלקת למוזיקה באוניברסיטת בר אילן בשיתוף גלי צה"ל ונערך זו השנה העשירית ובמסגרתו מתקיימים מפגשים תרבותיים ומוסיקליים, דיונים והרצאות בהשתתפות חוקרים,יוצרים,מבצעים בנושאי הזמר הישראלי על היבטיו השונים
 
 
את הכנס מרכזת  ד"ר טלילה אלירם מנהלת המרכז לחקר השיר הישראלי באוניברסיטת בר אילן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...