יום ראשון, 16 ביוני 2013

כנס מחזורים של בוגרי בית ספר כדורי לדורותהם לציון 80 שנה לכדורי

 

1

כנס מחזורים של בוגרי בית ספר כדורי לדורותהם לציון 80 שנה לכדורי

                                מאת:אלי  אלון

   
כנס מחזורים של בוגרי בית הספר כדורי לדורותיו נערך ביום ה' בסוף השבוע (13.6.13) במתחם המוסד המיתולוגי הנושק להר תבור. כבר משעות אחר הצהרים המוקדמות החלו לזרום כלי רכב רבים לכיוון הכניסה לשטח הגדול של המוסד . המוסד קושט לכבוד האירוע. הבוגרים קיבלו תג ועליו שם הבוגר והמחזור בו למד.סיירו במרחבי ומתקני שטח המוסד הענק והתרפקו על זכרונות מימיהם בכפר. כל מחזור נפגש בכיתה אחרת. היו מפגשים מרגשים בין תלמידי "כדורי" שלא התראו במשך שנים רבות לעיתים עשרות שנים.



הכנס נערך במסגרת אירועי 80 שנה ליסוד בית- הספר כדורי .שהוקם בשנת 1933עם 25 תלמידים וכיום לומדים בו 1600 תלמידים רובם לא בתנאי פנימיה והם מתגוררים באזור:בגליל התחתון,כפר תבור,יבנאל,כפר קמא רק קרוב ל-300 תלמידים מבניהם מרחבי הארץ נמצאים בתנאי פנימיה.מנהל הכפר הנוכחי הלל הלמן מסר כי עד כה סיימו את לימודהם ב"כדורי"קרוב ל7000בוגרים. בשעות הערב נערך באמפיתאטרון של בית הספר למרגלות הר תבור מופע מרכזי תחת הכותרת "כדורי שומרים על הגחלת" המתבסס בעיקר על תלמידי המוסד ובוגריו שסקר באומר ובצליל את תולדות והוי החברתי והתרבותי במוסד.

במהלך המפגש בין הבוגרים היתה "התנפלות" של תלמידי בית הספר הלומדים כיום במוסד על הבוגרים לדורותהם כולל אנשים מבוגרים בבקשה -תחינה לקנות דברי אוכל שונים ומוצרים שונים כדי לאסוף כסף למסיבת הסיום. איפה שלא זזתה התנפלו עליך תלמידים מכל הכוונים ושאלו אותך :אתה רוצה לקנות גלידה ,קפה ,עוגה, הדברים הגיעו לטורדנות ממש. הדבר דמה לשוק וצעקות רוכלים ונמשך כל שעות מפגש הבוגרים . אגב כשהילדים נשאלו עבור מה הם אוספים את הכסף בנימרצות ונחרצות כזו השיבו כי הכסף מיועד לזיקוקים ושתיה במסיבת סיום שנה. כשנשאלו לאיזה שתיה הם מתכוונים השיבו :"לא מדברים על זה"

אני לא מאשים את התלמידים ראוי שהנהלת בית הספר או מה שנקרא הנהלת הכפר היתה מונעת את נושא "השנורר" הטורדני והמעיק.שמעתי את הדבר מכמה בוגרים וכנראה שהדברים היו קיצונים לא היה אסון גדול אם הנהלת בית הספר היתה מציעה לבוגרים שחלקם מבוגרים המגיעים מכל רחבי הארץ כוס קפה ועוגה
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...