יום שבת, 15 ביוני 2013

נפטר העיתונאי רן כסלו עורך המשנה לשעבר של עיתון "הארץ"

 





בצילום : העיתונאי רן כסלו ז"ל נמסר לפרסום על ידי בתו שרה

נפטר העיתונאי רן כסלו עורך המשנה לשעבר של עיתון "הארץ"


מאת:אלי אלון

העיתונאי רן כסלו (הנריק וקסלר) עורך המשנה לשעבר של עיתון "הארץ" ועיתונאי בעתון זה במשך שנים רבות ומי שפרסם בתחילת שנות ה-70 סדרת כתבות על הפשע המאורגן בישראל נפטר בסוף השבוע והוא בן 86 במותו.

רן כסלו נולד בשנת 1927 בפולין . עוד בפולין עסק כעיתונאי בעיתון גדול בביאליסטוק בשנת 1957 עלה לארץ ועיברת את שמו מהבית הנריק וקסלר לרן כסלו מאחר ולא שלט היטב בשפה העברית כתב בעיתונים בשפה הפולנית ואחר כך ששיפר את ידיעתו בשפה העברית כתב בעיתון "העולם הזה". בתו של רן כסלו שרה אהרון מספרת לי כי בשנות ה-60 עורך "הארץ" דאז גרשום שוקן פנה , בעקבות המלצת העיתונאים סילבי קשת ונתן דוניביץ, לרן כסלו לכתוב בעיתון "הארץ".בתחילה שימש ככתב לענייני משטרה ואחר כך היה כתב לענייני מפלגות בהמשך מונה למזכיר המערכת ובשנות ה-80 המוקדמות היה עורך המשנה של העיתון.

בתחילת שנות ה- 70 פירסם רן כסלו סידרת כתבות על הפשע המאורגן בישראל ובהם קבע כי יש בישראל פשע מאורגן בתחומים שונים.כתבות אלה זכו להד ועניין עצום והפכו באותה שנה לאחד הנושאים המדוברים בארץ.



גם לאחר שסיים את תפקיד עורך המשנה המשיך רן כסלו להיות חבר במערכת העיתון "הארץ" וכתב בו מאמרים שונים. בין השאר פירסם בעתון זה סדרת מאמרים על ערביי ישראל.בתו שרה אומרת לי כי מאמרים אלה נלמדים באוניברסיטאות בארץ.

לפני כשנתיים לקה רן כסלו בשבץ מוחי בחודשים האחרונים חלה החמרה במצבו.ואתמול נפטר.

הלוויתו של רן כסלו תהיה ביום ראשון הקרוב(16.6.13) בשעה 11 לפנה"צ בבית העלמין של רמת השרון בצומת מורשה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...