יום שבת, 22 ביוני 2013

הושק ספר חדש על רמת גן :"תשעה עשורים ברמת גן"


 

  הושק ספר חדש על רמת גן :"תשעה עשורים ברמת גן"

בבמוזיאון  לתולדות רמת גן ב"בית אברהם קריניצי  ברמת גן נערך (18.6.13) לפני שעה קלה, טקס השקת ספר חדש  על רמת גן "תשעה עשורים ברמת גן" בעריכת  מרדכי  נאור ופריאל חורש -רוזן .טקס חגיגי הושק ספר חדש על רמת גן :"תשעה עשורים ברמת גן"

 
 

הוסיוסי אחימאיר  נושא דברים בטקס השקת הספר" תשעה עשורים ברמת גן (צילום א.אלון)


במוזיאון  לתולדות רמת גן ב"בית אברהם קריניצי  ברמת גן נערך (18.6.13) לפני שעה קלה, טקס השקת ספר חדש  על רמת גן "תשעה עשורים ברמת גן" בעריכת  מרדכי  נאור ופריאל חורש -רוזן .

בן הנוכחים בטקס ראש עירית ראש עירית רמת גן לשעבר, ד"ר ישראל פלד, ראש  העירייה הנוכחי  צבי בר, העיתונאי יוסי אחימאיר,(תושב רמת גן),חוקר הזמר  העברי אליהו  הכהן, הסופר וחוקר תולדות ארץ ישראל ד"ר מרדכי נאור ,רעייתו הסופרת והפזמונאית  לאה נאור, חוקר תולדות הסרט העברי ,יעקב גרוס ,תושבי העיר תלמידי בתי ספר.
 להקת צעירי רמת גן  בניהולו המוזיקלי של חגי אליקיים. הנעימה את האירוע במספר שירים. ובהם שני שירים  על רמת גן.
את הספר הפיקה והוציאה לאור עמותת בית הראשונים ע"ש אברהם קריניצי בשיתוף עירית רמת גן .הספר  סוקר בליווי צילומים, קטעי עיתונות,איורים ומפות  את תולדותיה ושלבים בהתפתחותה של העיר רמת גן שכונותיה גניה מוסדותיה ועוד. 
 חלקו השני  של הספר כולל  לקט זיכרונות אישיים של בני רמת גן משנות השלושים ועד שנות ה-60 המספרים על חוויות ילדות ונעורים על "רמת גן של פעם" כך למשל מספר  שמואל הרי אברבך זיכרונות מבית החולים ליולדות של אביו  ברמת גן ד"ר ליאו  אברבך.טוביה מילנר מספר בספר על ראשית תנועת הצופים ברמת גן קורס המדריכים הראשון תחילת גיוס חניכים לשבט,לאה הולצמן מספרת על תנועת בית"ר ברמת גן,יוסי אחימאיר שגדל והתחנך בשיכון הוותיקים מספר בחן ובכישרון על הוי השכונה ועל האנשים בה ורשימת  הזיכרונות והמספרים עוד ארוכה. יוסי אחימאיר ריגש רבים מהנוכחים בטקס כשהציג בפניהם איגרת ברכה מקורית חתומה אישית על ידי ראש העיר שנשלחה לאביו  אבא אחימאיר ולתושבים אחרים בשכונה בתחילת שנות ה-50  כשהגיעו להתגורר בשכונה.


  בספר מאמר של מרדכי נאור על רמת גן במלחמת תש"ח  והוא חושף דבר שאולי לא ידוע לרבים  והוא כי רמת גן כולל ביתו של קירניצי  ברחוב קירניצי "הופצצה מהאוויר בתש'ח במשך כחודש מהקמת המדינה ועד שנכנסה לתוקפה ההפוגה הראשונה בקרבות על ידי מטוסים מצריים"
 מאמר אחר בספר שכתב  ד"ר ישראל פלד ראש עירית רמת גן  לשעבר עוסק בהקמת הספארי ברמת גן. שפלד היה מאדריכליו.פרק מיוחדים  מוקדשים לסיפורן של שתי שכונות:תל ליטוינסקי וגבעת גאולה שסופחה לרמת גן באופן רשמי בינואר1953 פרק מיוחד אותו כתבה פריאל חורש רוזן מוקדש ל"גן אברהם" עברו ההיסטורי ותהליך שיקומו ושיחזורו (יש אומרים הלא מוצלח)  הספר כולל גם את תולדות   גן שאול (גן הקופים) וגן "המלך דוד"  

 גדולתו של הספר הוא בפשטותו, היותו ידידותי  ושווה הבנה לכל נפש, עם זאת יש בו פרקים רחבים  ומיותרים המתארים  בפרוט יתר ובטרחנות משהו  את השגיה של העיר רמת גן והמפארים את פעולות העיריה  מעין סוג של כתבות תדמית חיוביות על ראש העיר המכהן והעירייה. השם צבי  בר  מוזכר בספר  יחסית פעמים רבות    "ראש העיר יזם",ביוזמת ראש העיר ועוד כהנה וכהנה .אני לא מזלזל בתרומתו של צבי  בר לפיתוחה  של רמת גן אבל היה אפשר לצמצם  בפרקי האדרה ארוכים אלה  ולפנות  מקום גם לנושאים אחרים לא פחות חשובים שקשורים ברמת גן ולא נכנסו לספר.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...