יום שישי, 28 ביוני 2013

זוכרים את פרופ' זאב וילנאי /מאת אלי אלון

       

חמדת עגנון בנו של ש"י עגנון נושא דברים בערב לזכרו של זאב וילנאי (צילום:אלי אלון)
                                                                                                                                 

                         זוכרים את פרופ' זאב וילנאי

 ערב לזכרו של  ההיסטוריון הישראלי ומגדולי חוקרי ארץ ישראל ועתיקותיה פרופ' זאב וילנאי נערך ב20.6.13 בבית -עגנון בשכונת תלפיות  בירושלים.

                                                      מאת אלי אלון

 
ערב לזכרו של  ההיסטוריון הישראלי ומגדולי חוקרי ארץ ישראל ועתיקותיה פרופ' זאב וילנאי נערך ב20.6.13 בבית -עגנון בשכונת תלפיות  בירושלים.
אורח הכבוד בערב היה חמדת עגנון בנו של ש"י עגנון .אגב הדמיון  החיצוני בין חמדת עגנון לבין אביו  ש"י עגנון הוא מדהים וניתן לראות זאת היטב בצילום למעלה גם קולו  של חמדת  עגנון דומה לאביו ולרגע דומה כי ש"י עגנון עומד מולך.היה לי הכבוד לשבת  באירוע ליד חמדת עגנון האיש בן ה-90 פלוס ערני וצלול וסיפר לי כי החדר בו נערך האירוע היה חדרו,
הערב לזכרו של זאב וילנאי ז"ל הפך כבר למסורת ונערך מידי שנה.השנה הוקדש הערב לנושא 90 שנה לשכונת תלפיות.
לאחר דברי ברכה של עמרי שלמון,מנכ"ל המועצה לשימור אתרי מורשת, נעמי צור ,סגנית ראש עיריית ירושלים,  פרופ' אורן וילנאי  בנו של זאב וילנאי ואחרים, פרופ' יהושע בן אריה  נשא  את ההרצאה המרכזית בערב על שכונת תלפיות וכדרכו היה מרתק .בן אריה פתח את  הרצאתו בהתרסה כלפי מארגני האירוע.מאיפה לקחתם את הנתון שתלפיות  נוסדה לפני 90 שנה? שאל. לדבריו נוסדה עוד קודם  בן אריה סקר את תולדות והתפתחות השכונה הוותיקה.

שכונת תלפיות שוכנת בגבולה הדרום מזרחי של ירושלים. באופן  רשמי  מצוין כי השכונה הוקמה ב1923 אך למעשה היוזמה  רכישת הקרקע והתוכית להקמתה התגבשה עוד קודם  אף  בתקופת השלטון העותומני  היא תוכננה להיות עיר מודרנית -  עיר גנים בדומה לתל אביב .את התכנית להקמתה יתכנן האדריכל קאופמן .בין האישים המפורסמים שהתגוררו בה  הסופר ש"י עגנון, ההיסטוריון וחוקר הספרות יוסף קלאוזנר,מחייה השפה העברית אליעזר בן יהודה, המנהיג הציוני אריה לייב יפה,הצייר היהודי אבל פן,ונוספים,היותה ישוב ספר הקרוב לשכונות הערביות והתנכלות של ערביי הסביבה   במיוחד במאורעות  השונים תרפ"ט  -1929 ו1936-1939 פגע בהתפתחותה והבריח אנשים שגרו בה וחששו לביטחונם לשכונות מרכז העיר כמו רחביה ועוד.
באירוע שאורגן בשיתוף,משרד התרבות והספורט,החברה להגנת הטבע,המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל וגופים נוספים,השתתפו כמה עשרות  אנשים  בלבד שנדחסו לאולם  האירועים בבית עגנון שהוא  אולם קטן יחסית בגודלו.  לפרופ' וילנאי גדול חוקרי ארץ ישראל מגיע יותר.
הנחה את  האירוע יצחק שווקי מנהל מחוז ירושלים של המועצה לשימור אתרי מורשת .


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בית שומאכר - מראשוני בתי המושבה הגרמנית בחיפה

  מוניציפלי/מקומי    |    נדלן /   הצטרפות ל-  VIP   אלי אלון   ●  עיתונאי ●  דוא"ל   ●  בלוג/אתר   ●  רשימות   ●  מעקב מועדון VIP להצט...