ª××× × ×©× â××××¢× ××××â.
צילום :אלי אלון
קרונות טרקלין ברכבות ארץ ישראל
בתולדות רכבות ארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי וגם לאחר קום המדינה הופעלו במסילות הארץ מספר קרונות טרקלין vip בהם נסעו אנשים נכבדים או אנשים עשירים בעלי יכולת כספית שיכלו להרשות לעצמם לשלם את המחירים הגבוהים עבור נסיעה בקרונות יוקרתיים אלה .
במוזיאון הרכבת בחיפה מוצגים מספר קרונות יוקרתיים אלה ומהווים אטרקציה עבור המבקרים במוזיאון .ביקרתי בימים אלה במוזיאון ונכנסתי גם לקרונות יוקרתיים אלה בקרונות ספות ,כורסאות מטבח ואפילו דוש מיטות שינה ואפילו מרפסת שהוא קרון אחורי שקוף בחלקו הגדול וממנו ניתן לראות את הנוף ושלא כמו ברכבות רגילות בהם הצד האחורי שלהם אטום ויש בצדדים חלונות .
קרונות טרקלין המוצגים במוזיאון הרכבת יוצרו באנגליה בשנת 1922 במפעל &birminghan rc בריטניה עבור רכבת המנדט כטרקלין יום. ב1929 הוסב הקרון לשמש כטרקלין לילה עם שש מיטות .קרונות הטרקלין המפוארים המפוארים, שימשו להובלת מכובדים עשירים ומנהלי הרכבת והופעלו רק לפי הזמנה . בקרונות הטרקלין שפעלו בארץ עד שנןת ה-60 נסעו בין היתר קיסר אתיופיה היילה סילאסי ,מלך ומלכת בלגיה וראש ממשלת ישראל הראשון דוד בן גוריון .
צילום :א.אלון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה